Tuesday, 24 November 2015

Dnevnik stručnog osposobljavanja | Dio treći: Godišnji, bolovanja i slobodni dani

Godišnji bolovanje slobodni dan stručno

GODIŠNJI ODMOR
Pravo na godišnji odmor se stječe nakon šest mjeseci, a problematika i sva pravila su određena člancima 55. do 64. Zakona o radu, člancima Pravilnika o radu institucije ili poduzeća u kojem obavljate stručno osposobljavanje i kolektivnim ugovorom. S time da je minimalan broj dana na koje imaš pravo četiri tjedna, odnosno 20 radnih dana.
Za vrijeme godišnjeg odmora naknada koju primamo s HZZ-a se ne smanjuje. 
Znači da u teoriji uzmeš mjesec dana odmora neprekidno, dobiti ćeš puni iznos naknade. Ja sam imala pravo na 26 dana GO-a. Dodatnih 6 dana sam dobila zbog složenosti poslova (+5 dana, pretpostavljam da to ima i neke veze sa strukom) i navršenih godina života (+1 dan, jer sam starija od 25). Kada se uzima/planira godišnji, mogu postojati i neka pravila na koliko "rata" se on može uzimati i koliko minimalno određena "rata" može trajati. No, kako se radi o nama "stručnjacima", uglavnom je to vrlo fleksibilno, ili je barem bilo kod mene. Jedino pravilo koje je obavezno je da barem jedan dio (negdje je uvjet, prvi dio) mora trajati minimalno neprekidno 2 tjedna. Plan korištenja GO-a, kako se to stručno zove, donosi se na početku kalendarske godine, ali najkasnije do kraja travnja. Kod mene se donosio u travnju, ali ja sam već u siječnju "rezervirala" prvi dio zbog InMusica. Osim toga, taj tjedan su bila dva neradna dana i kakav bi ja to bila državni službenik da sam takvu priliku ostavila neiskorištenu za spajanje vikenda s vikendom?! Ostatak godišnjeg sam podijelila na dvije rate, prva je bila dva puna tjedna u srpnju, druga tjedan i po u kolovozu. Ostalo mi je još pet dana koje sam ostavila za slučaj testiranja i intervjua zadnja dva mjeseca SO-a.
Postoji još jedna caka koju treba znati. Recimo da počneš s radom u kolovozu i prema pravilu od šest mjeseci pravo na GO imaš tek u veljači, no s obzirom da si počeo raditi u godini prije, imaš pravo na dio godišnjeg u istoj godini u kojoj si počeo raditi. U ovom slučaju radilo bi se o nekih 5 dana, mislim da se računa po ključu: svaki mjesec rada jedan dan). Koliko uzmeš dana za GO tada, to se oduzima od ukupnog zbroja za GO kada se donese plan.
Sad kada sam ispričala sve o godišnjem, moram nadodati da 2016. baš i neće biti naklonjena za spajanje. =(

BOLOVANJE
Pravila za bolovanje su najblesavija od svih pravila s kojima sam se susrela. Ozbiljno. Znači, kod mene je pravilo da prvi dan bolovanja moraš dostavit doznake u firmu. Ok, može netko umjesto tebe, ali poanta je opet ista. Znači ako imaš temperaturu i vrućicu i sav se treseš, moraš ići doktoru da to potvrdi i napiše to sve jer moraš donesti papire u firmu taj dan. Sve što imam reći na to je:
#facepalm
Tijekom bolovanja, naknada ostaje ista, ne umanjuje se za dane izostanka s posla. Ajde, barem nešto.

SLOBODNI DANI
Uzimanje slobodnih dana (ili dana u kojima je radnik oslobođen od rada) je uređeno Pravilnikom o radu i kolektivnim ugovorom. Tu sve piše. Također, i za to vrijeme naknada ostaje ista. No, želim samo skrenuti pažnju za što sve imate pravo na slobodne dane, odnosno na što sve sam ja imala (ne kažem iskoristila): vjenčanje, pogrebi, sindikalni sportski susreti (to preporučam!), dobrovoljno darivanje krvi...
Samo kratko da dodam, sindikalne sportske susrete preporučam iz više razloga, prvenstveno jer ljude s kojima radite toliko opuštene (pristojan termin) nikada ne budete vidjeli, i drugo, jer ljudi koji su na stručnom iz drugih područnih ureda vam mogu postati vrlo bitan kontakt u budućnosti.

b, Dora

No comments:

Post a Comment

Thank you for stopping by and reading my blog.
Feel free to leave a comment, opinion or advice.
Dora

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...